lundi 26 janvier 2015

SALANITRA NY AMBANILANITRA & Approche sereine de la soixantaine.

SALANITRA NY AMBANILANITRA.

Hoy Ikaky Ravaho:

“ Miarahaba, tompokolahy. Manaja, tompokovavy. Salanitra isika mianakavy.
Somary ho lava taria koa ialàna tsiny indrindra. Sasinteny sy kibon-dresaka ary rasavolana.

SASINTENY

Zahako izao tontolo izao. Korontana sy loza aman’antambo no manemitra ny filazàm-baovao. F’ahoana ihany izy ity ê ? F’angà ratsy tokambolo no hany mitranga eto an-tany ?

Dinihako ny eto an-tanindrazana. Sangodimpanina mampisafotofoto sy vilany mitongilana lava izao nohon’ny afitsoky ny manampahefana manao tsindry ila mizàna. F’ahoana ihany izy ity ê ? Fandoto iray sotro ve, tompoko, dia hahaleo fandio iray siny ?

E ‘ty Ramalagasy voazanaka ara-pototsaina nohon’ny torohay tian-kàno tsitian-kàno afatratry ny fanontoloana ao anaty betrony. Tokana, tompoko, ny hirika iavotana: Fahendrena. Fikatsaham-pahendrena toa ny an’i Salomona.

Tsotra no nataon’i Salomona. Nandala lalandava ny feon’ny fieritreretany izy. Fiadanana no vokatr’izany. Nifikitra tamin’ny fenitra ara-panahy izy. Niaina fanambinana tsy roa aman-tany. Raha mbola misy koa olo-mahiratra, Salomona anisan’izany.

Hono ho’aho, Ramalagasy. Sanatrian’ny vava ladian’ny lela ve dia hoe very fanahy mbola velona ? Sa diso fikajy ka miandrandra masoandro hihiratra vao maneno akoho tokana ? Na hilelalela hoe miavià ry fanahy masina nefa ny avara-patana fiandrianany aza mbola mila fikarakaràna ?

KIBON-DRESAKA

Ny aina tsy mifametra. Ny tena efa mahazoazo taona. Raisiko ho adidy, tompokolahy sy tompokovavy, ny mizara ampahatsorana izay voankazo an’ala notazana an-dàlana. Mason-tsokina, masom-boalavo. Izay kely ananana no ahiratra. Nahasoa ahy koa sao mahatsara ny havana aman-tsakaiza.

Eo ampanoratana boky makadiry aho ankehitriny isavasavàko ny ambahandain’ny mahaolona Malagasy. Ny ampitso moa ankibon’ny omby koa mandrapahatontosa soa amantsara izany asa karoka izany mba ho lovain’ny taranaka faramandimby dia tapakevitra aho ny hanokatra banja malalaka ao amin’ny facebook: “SALANITRA NY AMBANILANITRA.”

Bemiray izy io. Na ara-pomba fijery satria fandalinana fenitra ara-panahy no antom-pisiany. Na ara-pitenimpirenena satria malaim-pefy ny fenitra ara-panahy. Tokana ny fepetra: fahamendrehana tanteraka.

Ohatra, tandrovina ny hasin’ny teny. Hoy ingahy Elie Rajaonarison fahiny: “Mendrika avokoa ny teny. Tsy misy teny tsara, tsy misy teny ratsy. Teny fady no misy.” Eny, tompoko. Misy ny teny fady masoandro. Ao ny teny fady imason’anaka na anoloan-draiamandreny. Misy teny fampiasan’ny mpivady ampototra ondana saingy saropady amin’anabavy na anadahy. Izay fahaiza-mandanjalanja izay dia efa endri-pahamendrehana.

Midadasika ny sehatra “SALANITRA NY AMBANILANITRA”. Ho zaraiko ao izay ampahany voafantina amin’ny boky famakiko andavanandro efa roapolo taona mahery izao: “La Vie des Maîtres, Baird T. Spalding”. Ho ampitaiko ao ny rohy afahana mandramby izany boky izany ho an’izay te-handinika ankahalalahana.

Ny omby indray mandry, tsy indray mifoha. Ny hevitra rahateo tera-bary. Samy maka izay tandrify azy. Fepetra: ampahamendrehana.

Ankoatra izay, ao amin’ny gazety bokin’andriambavilanitra “Essentielle” janoary 2015 laharana faha-29, dia misy lahatsoratra hoe: “L’Alimanaka et le Fanandroana sous toutes les coutures”. 

Azontsika iaraha-mandrasarasa izany ao amin’i “SALANITRA NY AMBANILANITRA” raha misy liana amin’izany.

Mialoha izay, mahavàra mamaky boky malagasy toa ny “Anganon’ny ntaolo”, ohatra. Amin’izay, manana ventin-kevitra ho rohidrohitina fa tsy fosafosan’olo-mpikobana no sanatria ifandrafesana. Fepetra hentitra: ampahamendrehana.

RASAVOLANA

“ Ny faravodilanitra no valamparihy ”. Ndeha vahàna ny gejan-dRamalagasy. Ndeha omena vahana ny ati-fanahy mahaolona. Isaky ny mihamaro isa isika mahatontosa izany zotram-pahendrena izany, … 
Miha-malefaka ny toetr’olona manodidina antsika.
Miha-maha-te honina eto an-tanindrazana.
Miha-tomady kokoa izao tontolo izao.
“SALANITRA NY AMBANILANITRA”.


Mankasitraka, tompokolahy. Mankatelina, tompokovavy. Tahian’Andriamanitra isika mianakavy.”

SALANITRA NY AMBANILANITRA.

APPROCHE SEREINE DE LA SOIXANTAINE

Un jour, vivre à Madagasikara sera plus agréable. Cette belle perspective deviendra réalité le jour où les leaders d’opinion malagasy les plus influents sauront mieux domestiquer leur peur chronique de tout. Angoisse collective, appréhension de l’étranger, crainte maladive des gouvernants, psychose de l’échec et résignation défaitiste. A quelques rarissimes exceptions près. Dur et méchant constat, me direz-vous !

Mais à mon humble avis, puissé-je me tromper, là se tapit le mal qui nous ronge. Notre peur viscérale de l'inconnu. 

En énumérer les causes générales - colonisation, mondialisation, déculturation, etc. - est ici hors de propos. Tout comme fustiger  la débandade encouragée par certaine grégarité malsaine - obscurantisme, sectarisme, bigotisme, diabolisation démesurée de la chose politique entre autres, …  - est également hors sujet.

Le monde ne changera que si moi-même je change d’abord, martèlent tous les sages de l’histoire de l’humanité. Bien sûr ! A chacun son vécu, sa culture générale, ses besoins et ses désirs, ses contraintes et ses limites. Ah ! Les limites ! Parlons-en. C’est l’abcès à crever. Mettons en place la problématique fondamentale.

 Il s’agit justement d’annihiler les hypnotiques limites qu’on s’impose toujours à soi-même. Trop souvent, inconsciemment. Il faut absolument se surpasser. Comment ? En s’attachant à l’idéal universel, celui de la Spiritualité. L’authentique spiritualité, celle qui rend libre, paisible et aimant. Autrement dit, débordant d’Amour.

Peut-être que pour vivre intensément la loi de l’ « Agapê », aimer sans attendre d’être aimé, faut-il s’initier et se cultiver ? Tel a toujours été mon choix personnel. Quelqu’un, parmi les lecteurs de cet article, s’intéresse-t-il aux jalons de mon approche sereine de la soixantaine ?

Un groupe de réflexion bilingue, malagasy et français, vient d’être créé sur facebook à cet effet : SALANITRA NY AMBANILANITRA. A votre bon vouloir, mesdames et messieurs. (1)

Dans le même ordre d’idées, permettez-moi de signaler la parution du n° 29, janvier 2015, du magazine féminin Essentielle. S’y trouve aux pages 16 à 18, une interview intitulée « L’Alimanaka et le Fanandroana, sous toutes les coutures ».(2)

Son contenu est délibérément généraliste pour grand public, particulièrement féminin. N’empêche, il offre quelques pistes de recherche et d’investigations, certainement sommaires pour les connaisseurs mais instructives pour les non-avertis. Deux courts extraits :

 « Le Fanandroana ressemble à une grille de lecture, un guide de bon sens, voire un pack d’outils pour certaines prises de décision. »

«  Tout individu est totalement libre d’écrire chaque jour son histoire comme il l’entend. »

Rendez-vous sur SALANITRA NY AMBANILANITRA ?

Personne n’y prétendra détenir le monopole de la science infuse ou de la vérité. Surtout pas moi qui ai tant et tant à apprendre encore. Le partage y sera le mot d’ordre en fonction de la générosité intellectuelle de chacun. Et mieux encore, de la générosité tout court. Ouverture d’esprit et empathie rendront meilleur le monde, petit à petit. A commencer par nous-mêmes. Et peut-être bien notre entourage aussi ?

Mesdames et messieurs, merci de votre aimable attention.

Antsirabe, 26 janvier 2015.

Vahömbey RABEARISON

(1)  Tant qu’il s’agisse de quête authentique et sincère de Spiritualité, les colonnes de SALANITRA NY AMBANILANITRA sont disponibles. Chrétien comme musulman ou bahaï, bouddhiste,  shintoïste, hindouiste et traditionaliste sont invités à s’y exprimer pour partager leurs expériences. Ainsi de même ceux qui se disent athées puisqu’ils n’épousent aucune religion instituée et voguent dans la vie selon leurs propres consciences. Seule règle : la tolérance et rien que la tolérance. Donc, respect mutuel. MERCI.

Lien pour accéder à SALANITRA NY AMBANILANITRA: https://www.facebook.com/groups/1374295612880880/

(2)  Ci-après, photo des pages de ESSENTIELLE, le magazine en question. Il est en vente en kiosques et dans les librairies. Coût très abordable vu la belle qualité de son contenu et de son impression : 3 000 ariary. Je ne me permettrai de diffuser sur internet la teneur de l’interview « L’Alimanaka et le Fanandroana sous toutes les coutures » que lorsque l’autorisation pour le faire me sera accordée par les responsables du magazine. A mon avis, lorsque le numéro mensuel suivant sera en vente. D’ici là, gentlemen’s agreement . Question d’éthique, n’est-ce pas ?


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